13. maijā Sventes vidusskolā norisinājās krievu valodas eksāmens, kuru kārtoja gan klātienes, gan neklātienes audzēkņu grupa. Praktiski visa mācību gada garumā mācības notika attālināti, līdz ar ko komunikācija norisinājās caur dažādām programmām. Mācībām tika izmantotas arī dažādas vietnes, kurās varēja pildīt uzdevumus un apgūt mācību vielu.
“Jāsaka, ka tomēr mācoties skolā (klātienē), process varētu noritēt daudz raitāk. Neklātienes programmas audzēkņi mācās sestdienās un svētdienās, viņiem jebkurā gadījumā daudz jāstrādā patstāvīgi, jo stundu skaits ir mazāks un var apgūt tikai pusi programmas, tādēļ viņiem tas nav nekas svešs. Kā saka pasi audzēkņi – labāk būtu braukuši uz skolu,” atzīmē direktora vietniece neklātienes programmas darbā Inese Ivdra.
Skolai nācies saskarties arī ar dažādiem izaicinājumiem epidemioloģiskās drošības labad, tanī skaitā gatavojoties eksāmeniem, kad konsultācijas norisinājās individuāli un klātienē. Sestdienās gan skolotāji, gan skolēni nodeva analīzes. Vēlās vakara stundās jau bija rezultāti. Ja tie bija negatīvi, tad varēja sākt gatavoties valsts pārbaudes darbiem.
Ar savu pieredzi dalās krievu valodas skolotāja Biruta Ondzule: “Vienmēr eksāmenos ir zemūdens akmeņi, kur kaut kas “uzpeld”, bet esam darījuši visu iespējamo. Vakar pēdējā tiešsaistes stunda man beidzās plkst. 22:15, jo tie, kuri bija mazāk pārliecināti, pārsvarā neklātienes programmā, lūdza pieslēgties vēl uz 40 minūtēm.”
Vērtējot aizvadīto mācību gadu skolotāja atzīst, ka ir daudzi skolēni, kuriem sekmes ir tikai uzlabojušās, un ir patīkami vērot kā audzēkņi tiek galā ar uzdevumiem: “Ir pat gadījumi, kad, piemēram, paredzot, ka nākamajā dienā man ir astoņas stundas, un no rīta man agri tas viss būs jāievada, lai saskaņā ar skolas prasību uzsākt plkst. 9:00, citreiz daļu no uzdevumiem ievadu jau vakarā, un plkst. 23:00 jau nāk nākošās dienas mājasdarbi.”
Sventes vidusskolas 12. klases skolniece Ļena: “Šis ir bijis diezgan grūts, sarežģīts gads, bet skolotāji darīja visu iespējamo, lai mums palīdzētu, lai mēs veiksmīgi tiktu galā. Tiešsaistes mācības mums atviegloja visu. Sarežģītāk bija iedziļināties mācību vielā, jo nepietika laika un pašdisciplīnas.”
Pēc Birutas Ondzules teiktā, ņemot vērā attālināto mācību procesu, jauniešiem trūkst socializācijas, un tie palikuši daudz aizvērtāki. Viņasprāt attālinātā mācību procesa elementi nākotnes skolās tiks izmantoti, taču svarīga loma ir arī komunikācijai cilvēku starpā.
Audzēkņus marta mēnesī jau pārbaudīja angļu valodas eksāmenā, bet priekšā vēl ir gaidāms latviešu valodas un matemātikas eksāmens.