8.novembrī Rīgā jau astoto reizi notiks Sociālās uzņēmējdarbības forums. Šoreiz tajā pulcēsies sociālie uzņēmēji un tradicionālā biznesa pārstāvji ar mērķi rast sadarbības iespējas kopīgu sociālo izaicinājumu risināšanā. Iedvesmas stāstos, prezentācijās un diskusijās par trīs nozīmīgām tēmām – nodarbinātība, bizness biznesam (B2B) sadarbības modelis un spēcīgu kopienu veidošana – tiks meklētas idejas un risinājumi abu uzņēmējdarbības veidu partnerību veidošanai.
“Šogad Foruma mērķis ir radīt vietu un platformu, lai sociālie uzņēmumi satiktos ar tradicionālā biznesa pārstāvjiem, pārrunātu kopīgās intereses un vajadzības, kā arī veidotu jaunas partnerības. Esam pārliecināti, ka šajā ziņā ir vēl daudz neizmantotu iespēju – sociālajiem uzņēmumiem ir, ko piedāvāt tradicionālajiem uzņēmumiem, savukārt tradicionālie uzņēmumi var sociālo uzņēmumu vidū atrast ilgtermiņa sadarbības partnerus savu vajadzību vai problēmu risināšanai. Ir liels potenciāls līdzvērtīgas sadarbības veidošanai, kur ieguvēji ilgtermiņā ir visi – gan sociālie uzņēmumi, gan “lielie” un tradicionālie uzņēmumi, gan sabiedrība kopumā. Ceram, ka Forums kā viedokļu, ideju un kontaktu apmaiņas platforma dos pozitīvu impulsu aktīvāk izmantot vienam otra produktus, pakalpojumus, zināšanas un kompetences,” uzsver viena no Foruma rīkotājām, Latvijas Sociālās uzņēmējdarbība asociācijas direktore Madara Ūlande.
Forumā par savu darbu stāstīs tādi sociālie uzņēmumi kā “DP Production”, “Koka arhitektūras fonds” (Kalnciema kvartāls), “Humusa komanda” un populārā Latvijas vecāku organizācija “Mammamuntetiem.lv”. Tāpat pieredzē dalīsies ielu sporta un kultūras kustība “Ghetto Games” un jaundibinātā atlases platforma “UpMatched”, kas ar čatbotu tehnoloģiju saved kopā jauniešus ar viņu talantiem piemērotākajiem darba devējiem. Savukārt tradicionālā biznesa vajadzības un redzējumu par sociālajiem izaicinājumiem savos pieredzes stāstos atklās “Accenture Latvia” un “SEB banka”.
Forumā savā pieredzē par sociālo uzņēmumu un tradicionālā biznesa sadarbību dalīsies arī ārvalstu uzņēmumu pārstāvji no Zviedrijas, Dānijas un Itālijas. Pasaulē plaši zināmais saldumu ražotājs FERRERO (Itālija) stāstīs par savu pieredzi sociālās uzņēmējdarbības jomā. Sociālais uzņēmums “Grennessminde” (Dānija), kas piegādā bioloģiski audzētus produktus slavenajam Kopenhāgenas restorānam “Noma”, dalīsies pieredzē par jauniešu ar īpašām vajadzībām nodarināšanu un dažādu sadarbības modeļu veidošanu. Savukārt uzlecošā start-up zvaigzne – uzņēmums “Just Arrived” (Zviedrija) – prezentēs savu pieredzi platformas izveidē patvēruma meklētāju nodarbināšanai.
Pilna foruma programma lasāma https://www.socialauznemejdarbiba.lv/programma/
Pasākumā aicināti piedalīties Latvijas sociālie uzņēmēji un šīs jomas interesenti, tradicionālā biznesa, pašvaldību, nozares institūciju, masu mediju un sabiedrisko attiecību aģentūru pārstāvji, kuri meklē idejas un sadarbības partnerus ilgtspējīgu sociālās ietekmes projektu īstenošanai.
Sociālās uzņēmējdarbības forums 2017 norisināsies “RISEBA” Arhitektūras un mediju centrā H2O 6, Durbes iela 4, Rīgā. Dalība maksa – 40 EUR, vietu skaits ir ierobežots. Ieejas biļetes līdz 5. novembrim iespējams iegādāties www.e-kase.lv.
Forumu organizē Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācija sadarbībā ar Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūtu un Fondu atvērtai sabiedrībai DOTS. Pasākumu atbalsta ASV vēstniecība Latvijā, Attīstības finanšu institūcija ALTUM, SEB banka, Ziemeļu Ministru padomes birojs Latvijā, Biznesa, mākslas un tehnoloģiju augstskola „RISEBA” un Fonds atvērtai sabiedrībai DOTS.
Uzziņai:
Sociāls uzņēmums ir uzņēmums, kura galvenais mērķis ir sociālas ietekmes radīšana, nevis peļņas gūšana īpašniekiem. Tas darbojas tirgū, ražojot preces vai sniedzot pakalpojumus, un iegūto peļņu izmanto sociālo mērķu sasniegšanai. Šiem uzņēmumiem var būt dažādi sociālie mērķi: sociālās izstumtības riska grupu nodarbinātība un iekļaušana darba tirgū, dažādu sabiedrības grupu dzīves kvalitātes uzlabošana, izglītības kvalitātes un pieejamības veicināšana, veselības uzlabošana, vides, dzīvnieku un kultūrvēsturiskā mantojuma aizsardzība un citi. Sociālās uzņēmējdarbības joma Latvijā ir salīdzinoši jauna, un pašreiz tai vēl nav juridiskas definīcijas. 19.oktobrī Saeima galīgajā lasījumā skatīs Sociālā uzņēmuma likumu, kas noteikts sociālās uzņēmējdarbības tiesisko ietvaru, definīciju, kritērijus, atbalsta instrumentus u.c. aspektus.
Papildus informācija:
Madara Ūlande, Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācijas direktore
madara@sua.lv
+371 26 473 417
https://www.socialauznemejdarbiba.lv/